Translate

miércoles, 20 de marzo de 2019

O MEDIO AMBIENTE NA SEMANA DA PRENSA


Os alumn@s de 4º de E. P. , ao longo desta semana da prensa,  estiveron lendo as novas dos exemplares  do  xornal Papagaio que periódicamente chega á nosa biblioteca.

Disfrutaron coa lectura de diferentes artigos feitos cunha redacción e ilustracións  moi atractivas para eles. Atoparon moitas noticias relacionadas co coidado e conservación do medio ambiente:
- A extinción das abellas provoca a desaparición dos humanos.
- Un novo intento contra o desxeo polar.
- As mulleres conquistan o espazo.
- Os homes da selva en perigo de extinción.
- Erupcións e Tsunamis na Oceanía.

E moitas máis, que lle serviron para que unha vez máis se conciencien da importancia do respecto polo noso medio e de que diso depende a nosa vida.
 Fixeron comentarios das mesmas e finalmente tiveron que redactar  a súa propia  noticia acompañándoa dunha ilustración. 





domingo, 3 de febrero de 2019

DÍA ESCOLAR DA NON VIOLENCIA E DA PAZ



O pasado 30 de xaneiro celebramos no noso centro unha xornada educativa dedicada a conmemorar a morte do líder pacifista Mahatma Gandhi e a impulsar unha cultura pacifista, tolerante e solidaria. 
Para celebrar  o Día Escolar da Non Violencia e da Paz os alumnos e alumnas de todo o centro coñeceron e traballaron durante semanas a figura de Wangari Mathaai, premio Nobel da Paz no ano 2004. Wangari sementou un pensamento ecoloxista, vinculando o crecemento da comunidade á conservación da contorna. O alumnado do centro reflexionou sobre a importancia de coidar a natureza e elaboráronse centenares de follas con mensaxes pacíficas para encher os corredores da escola. 

Resultado de imagen de wangari maathai
Os alumnos de cuarto e sexto, titores e titorizados, foron os encargados de elaborar un manifesto que reflectira as ideas traballadas durante estas semanas. 
Durante o acto do 30 de xaneiro representantes deses dos cursos leron o manifesto ao resto de compañeiros e familias da escola. 
Ao rematar a lectura do manifesto, xuntámonos para cantar e bailar a bonita canción de ‘Apertas que voan’ de Paco Nogueiras, que fala da amizade sen fronteiras e sen distinción de ningún tipo. 
Para rematar a xornada, e seguindo a tradición, compartimos todos xuntos un CHOCOLATE POLA PAZ

Ah! E tivemos unha sorpresa! Torriño quixo sementar tamén a Paz e agasallou ao alumnado do 
centro con libros, como non podía ser doutro xeito!

Familias, mestres, persoal do centro e alumnos e alumnas gozamos moitísimo celebrando e traballando pola Paz.

Deixámosvos o manifesto elaborado polo alumnado que recolle as ideas e reflexións de todo o alumnado. 


Manifesto pola Paz 2019

Hoxe é  30 de xaneiro, DÍA ESCOLAR DA NON-VIOLENCIA E DA PAZ , declarado por primeira vez no ano 1964. O obxectivo desta conmemoración é educar na tolerancia, a solidariedade, o respecto aos Dereitos Humanos, a non-violencia e a Paz.

Desde o CEIP TORRE CELA  cremos que os centros escolares debemos actuar como instrumentos de Paz. Cremos que a Paz non so é a ausencia de guerras senón a presenza de liberdade e igualdade.
Non podemos dicir que vivimos en paz se non se respectan os dereitos das persoas sen distinción en función da raza, crenzas, relixión ou nivel económico.
Non podemos dicir que vivimos en paz se non conseguimos que todos e todas as persoas teñan acceso á cultura e á educación.
Non podemos dicir que vivimos en paz se non coidamos a nosa contorna, contaminando e maltratando o medio ambiente.

Recordamos polo tanto, neste importante día, aos nosos compañeiros, ás familias, aos mestres e a todos os membros da comunidade educativa que a responsabilidade de impulsar unha cultura de paz e respecto está nas nosas mans.
Cada un dos que estamos hoxe aquí podemos, seguindo o modelo de Wangari Maathai, plantar as sementes da Paz e facelas medrar con accións concretas. Tratando aos demais como queremos que nos traten a nós; facendo felices a aqueles que nos rodean e intentando ser cada día mellores persoas.
Sementamos a Paz, loitando de xeito pacífico contra a discriminación e contra calquera tipo de violencia.
Está tamén nas nosas mans, facer un uso responsable dos recursos naturais e reducir a contaminación para frear a destrución do noso planeta.
Wangari ensinounos que o respecto polo medio ambiente e a paz van da man.
Traballaremos para mellorar e convenceremos ás persoas que nos rodean para que traballen como nós. Deste modo as nosas sementes espertarán creando un mundo máis xusto e equilibrado.

Invitámosvos hoxe a todos e todas, neste DÍA ESCOLAR DA NON-VIOLENCIA E DA PAZ , a cultivar e promover os valores de paz e solidariedade, a rexeitar calquera tipo de violencia ou discriminación, a coidar o planeta e a biodiversidade que o habita.
Xuntos lograrémolo e xuntos gritaremos o ‘slogan’ preferido de Wangari:

Harambee, todos a unha!





domingo, 18 de noviembre de 2018

EXCURSIÓN Á CORUÑA.

O pasado 14 de novembro os alumnos de terceiro, cuarto, quinto e sexto viaxaron á Coruña para gozar dunha enriquecedora xornada.
Despois dun longo traxecto, o alumnado chegou á cidade coruñesa e merendou no paseo marítimo, gozando das preciosas vistas da Torre de Hércules e a praia de Riazor.

A primeira actividade programada era unha visita ao museo de ciencia e tecnoloxía, o MUNCYT.
Nese museo foron recibidos por dous robots, PepeXan e Marilú que lles retaron a atopar a peza máis pequena do museo, dentro da sala de Maiúsculas. Nesa sala atopábanse pezas como unha pianola, un acelerador de partículas ou un dos primeiros computadores.
Sen dúbida, o momento máis emocionante chegou na visita á última planta, na que se atopaban distintas partes dun Boeing 747, concretamente do Lope de Vega, o avión que transportou o 'Guernica': un dos motores de case 4 toneladas, asentos, á e cabina. Os alumnos puideron subirse na cabina e sentirse como os pasaxeiros de fai 35 anos.

Após a visita tocou poñerse ao choio para experimentar e aprender sobre os efectos que producen os incendios. Por unha banda comprobaron a erosión que produce a desaparición da flora e por outro, comprobouse que o aumento da temperatura no solo non só provoca que se perda a auga sinó que desaparece materia orgánica.

Foi unha visita do máis interesante.

Despois de repoñer forzas e comer no propio museo, colleron de novo o autobús para dirixirse á casa dos peixes: Aquarium Finisterrae.
Sempre é interesante volver visitar a Gastón, a quenlla Toro, e ás trece simpáticas focas. Na sala Maremagnum coñeceron curiosidades sobre os mexillóns, o polbo, os ourizos... e a visita chegou ao seu fin. Sempre que visitan o acuario aprenden cousas novas relacionadas cos peixes, a vida mariña e a ecoloxía.

Tras un intenso día de emocións e aprendizaxes emprenderon de novo a volta a casa.

domingo, 11 de noviembre de 2018

MALETA INCLUSIVA

Recibimos nas clases, grazas as xestións da biblioteca escolar, unha maleta inclusiva para a Hora de Ler, onde poidemos percibir distintos recursos: libros con alfabeto braille para cegos, lingua de signos para xordos, textos sobre a discriminación racial, acoso escolar, ...
Todo o material permitiunos reflexionar sobre a inclusión das minorías: dos que teñen dificultades nos sentidos, das persoas con doenzas, dos que teñen menos diñeiro, dos inmigrantes, dos refuxiados, dos insultados e acosados nas escolas, ...
É posible un mundo máis xusto e traballar por el é a nosa obriga.

Na clase de quinto cos recursos que a maleta nos aportou


CAMBIAR O CONTO

Por que os príncipes son valentes e as princesas esperan que as rescaten? Cambiemos o conto: a valentía é de todos e todas, non está soamente nun xénero.
Xoga cos trebellos que queiras: non hai xoguetes para nenos e xoguetes para nenas. Que non nos marquen un camiño!
Ramón Torrente achegouse ao noso centro educativo, a través do Concello de Bueu, para impulsar as reflexións do alumnado sobre a igualdade de xénero e tentar rachar os estereotipos que, dende pequenos, a sociedade nos amosa na publicidade, nas opinións dalgúns maiores,...
Os oficios, as cores, as afeccións, os deportes,... non son de nenos ou nenas son para tod@s.



Quinto e sexto no encontro celebrado na biblioteca escolar
s.

martes, 6 de noviembre de 2018

SAMAGOSTO

Fomos quen de crear unha palabra nova: SAMAGOSTO; pero non fomos orixinais, outros celebraron tamén o magosto e o samaín xuntos.

Imos explicarnos axiña: se hai que pasar medo despois non queda outra que encher o bandullo, sempre dixemos en Cela que as penas con pan, son menos penas.

Estamos escribindo do mércores 31 de outubro, alá apareceron a primeiras horas, colexialas coa cara chea de pingas de sangue, diaños con tridente, zombis e máis zombis,...

E así con esa pintiña fomos ao "Truco ou trato", oímos as palabras que botan fóra o meigallo, bebemos beberaxe máxico e escoitamos con paixón os contos de medo. Era samaín.


 Con tanto medo, a fame facía estragos. En canto poidemos engulimos castañas e máis castañas, xunto con bocatas de chouriso, lambetadas que saíron dun trato e auga para refrescar; algúns botaron en falta a colaloca porque a beberaxe tomámola en frascos pequenos e doce coma o zume, claro, así non apaghou a sede.
 Todo rematou con xogos que nos trouxeron Manolo Otero e os seus compañeiros.
Gracias a todos.


Ah, polo lei de protección de datos non temos detalles nin primeiros planos; pero dicir que algúns aproveitaron para ver con ollos doces as súas parellas, non sabemos se se colleron da man na escuridade dos contos. É estupendo que a xente se queira.
Bicos a todos



domingo, 7 de octubre de 2018



SAÍDA Á AULA DA NATUREZA DE CABO UDRA 


 Comezamos o curso cunha saída á Aula da natureza de Cabo Udra a cal supuxo unha actividade de motivación para o proxecto deste ano “O DESPERTAR DAS SEMENTES”. Os alumn@s de 4º, 5º e 6º cos seus titores puidemos contemplar esta fermosa paisaxe natural, faláronnos das plantas e animais propios da zona, do respecto e coidado polo medio ambiente... aprendemos xogando e mesmo fixemos un percorrido pola zona