Translate

domingo, 17 de noviembre de 2019

AS CAPAS DO PLANETA TERRA

Nós tamén construímos o noso propio volcán. Agora está entrando en erupción
Despois de realizarmos unha viaxe polo Sistema solar podiamos entrar dende a superficie da Terra ata o seu interior. Como escribira Xulio Verne "Unha viaxe ao centro da Terra".
 Sabías que o planeta Terra ten unha parte chamada XEOSFERA formada por varias capas: o núcleo, o manto e a codia?
A codia e a zona máis externa do manto forman a litosfera.
Imos investigar e xogar:

CAPAS DA TERRA

ROCHAS E MINERAIS


OS VOLCÁNS


XEOSFERA


Gracias a todos os que poñedes o voso traballo a disposión do alumnado!

Uns compañeiros fixeron cunha butefa un planeta Terra con codia, manto e núcleo.



domingo, 3 de noviembre de 2019

O TEMPO PASA

A miña avoa cantaba a letra dun tango, xa sabedes esa música que chegara da Arxentina e bailaban agarradas cos avós, "El tiempo pasa nos vamos poniendo viejos..." buscade en youtube. Ese día debía estar mui cabreada porque cantaba alto. A min quedoume gravada aquela expresión.


Agora venme a cabeza porque estamos no mes de San Martiño e vimos de celebrar o Samagosto; pero levamos feito tantas cousas que ata parece que dei un estirón e o pantalón me queda curto:

Apadriñamentos lectores, maletas de cómics, a experiencia dos contextos, celebramos a semana polo clima, unha saída de varios días para aprender inglés, T+t para axudar aos compañeiros, comemos castañas, fixemos xogos populares, bebemos da pócema máxica, ... 


Recollendo os diplomas onde nos nomean titores dos compañeiros máis novos

Realmente medramos en experiencias!


viernes, 7 de junio de 2019

PRESENTACIÓN DO PROXECTO DE SEXTO

O alumnado de sexto presentou o seu traballo realizado durante este curso aos seus compañeiros do colexio.

Cada equipo foi o encargado de describir cada unha das catro etapas nas que se dividiu o proxecto.
Esta é a súa última presentación de primaria, polo que resultou moi importante para eles.





Podedes ver todo o proceso de traballo no panel de tarefas de Genially (picando en cada fase, abrirase a información)



O produto final é un decálogo de consellos para coidar o monte:



Podedes consultar todos os traballos realizados no muro colaborativo da clase:




Hecho con Padlet

jueves, 9 de mayo de 2019

INVESTIGACIÓN SOBRE AS ÁRBORES AUTÓCTONAS DOS BOSQUES GALEGOS

Os alumn@s de 3º e 4º de E. Primaria levaron a cabo unha investigación sobre as árbores que poblan os nosos bosques. Cada nen@ informouse, a través de distintos medios, dunha especie autóctona como: a sobreira, o carballo, o castiñeiro, o ameneiro, o bidueiro, o salgueiro, a aciñeira, o piñeiro, a abeleira, o loureiro, o freixo ou a nogueira; ou investigou sobre unha especie invasora como a acacia ou o eucalipto.
Ademáis de coñecer outros nomes para cada ábore tamén recolleron información sobre o tipo de folla, as súas flores, os froitos, os anos que poden vivir... Aprenderon os distintos usos de cada árbore: construción, fabricación de mobles, combustible, ornamental...ou que da cortiza do salgueiro obtense a salicina coa que se fai un fármaco moi coñecido como é a aspirina.
Coñeceron exemplares importantes como o carballo de Santa Margarida na parroquia de Mourente que o ser vivo de maior idade da provincia de Pontevedra, cuns 500 anos de antiguedade.
Ademáis en cada unha das árbores ou ao seu alrededor viven moitisimos seres vivos: paxaros, insectos, distintos mamíferos, fungos, liques...e outras aliméntanse das súas follas e froitos.
Para observar toda esta vida os nen@s, acompañados dos seus pais, achegáronse ao Monte Chans da parroquia de Cela, onde viven, e incluso lle quitaron fotos a algúns exemplares.
Aprendemos un montón e disfrutamos de tanta beleza. 
VIVAN AS ÁRBORES!!





Excursión á Lagoa de Castiñeiras.


OS ALUMNOS DO COLEXIO CEIP TORRE CELA VAN DE EXCURSIÓN Á LAGOA DE CASTIÑEIRAS

OS GUÍAS EXPLICÁRONLLE AOS NENOS A PARTIR DE 3º DE PRIMARIA HISTORIAS E CURIOSIDADES SOBRE A LAGOA.

Os alumnos e alumnas do centro saíron deste as 10:00 no autobús con destino á lagoa. Ao chegar atopáronse aos dous guías; como eran moitos , os nenos separáronse en dous grupos, cada un cun guía.
Os guías contáronlle aos nenos que a lagoa era artificial, e que nela comezou a reforestación galega, ao comezo do século XX.
A medida que a ruta avanzaba os guías explicábanlles (aos dous grupos por separado) distintas curiosidades como que os cipreses dos pantanos (unha árbore da lagoa) levantan o chan que se atopa baixo eles.
Pero na lagoa non soamente hai especies autóctonas, tamén hai especies invasoras, como é a acacia negra, que ao non ter inimigos esténdese moi rapidamente.
Pero na lagoa non soamente hai plantas e árbores, senón tamén elementos prehistóricos, como a mámoa do rei, unha gran mámoa que se pensa, foi a tumba dunha familia moi importante.
As 12:30 aproximadamente, os nenos comezaron a merendar, e ás 13:10 xa estaban no autobús de camiño ao colexio, para facer a última hora de clase.

Noticia elaborada por Antón, Carla e Marta